Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014

ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΎΣ ΜΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΜΑΣ



ELENA BLAVATSKY

ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟYΣ ΜΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΜΑΣ

ΚΑΠΝΙΣΜΑ

Μια άλλη συνήθεια, επίσης ολέθρια και εξίσου ευρύτατα διαδεδομένη, είναι αυτή του καπνίσματος. Σ’ αυτήν, καθώς  και σε τόσες πολλές άλλες περιπτώσεις, ένας άνθρωπος, αμέσως δυσανασχετεί σ’ οποιεσδήποτε υποδείξεις στο ότι πρέπει να εγκαταλείψει τις κακές του συνήθειες και λέει: «Γιατί να μην κάνω όπως μου αρέσει σ’ αυτά τα θέματα;»
Όσο αφορά τη σαρκοφαγική  διατροφή, η απάντηση σ’ αυτή είναι τελείως καθαρή, διότι είναι μια πράξη που όχι μόνο προσβάλει σοβαρά τον άνθρωπο που την υιοθετεί, αλλά επίσης έχει σαν συνέπεια τρομερό έγκλημα και σκληρότητα για τον εφοδιασμό τροφής.
Στην περίπτωση του αλκοόλ επίσης, μια καθαρή απάντηση μπορεί να δοθεί, εντελώς χωριστά από το αποτέλεσμα πάνω στον ίδιο τον πότη, διότι με το να αγοράζει αυτό το επιβλαβές υγρό, αυτός ενθαρρύνει ένα ολέθριο εμπόριο, βοηθώντας να δημιουργείται ζήτηση για οινοπνευματώδες ποτό, που παρασύρει χιλιάδες από τους συνανθρώπους του και που πρόσθετα τους παρασύρει προς την ίδια τους την καταστροφή. Κανένας άνθρωπος που αγοράζει αλκοόλ για τους σκοπούς της πόσης, δεν θα ξεφύγει το μερίδιο του στην ευθύνη αυτή.
Ίσως να ειπωθεί, ότι όσο αφορά το κάπνισμα, η κατάσταση είναι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο διαφορετική, εφόσον καμιά σκληρότητα δεν είναι αναγκαία στην προμήθεια καπνού, ούτε ζωές καταστρέφονται απ΄ αυτό όπως με το αλκοόλ. Αυτό είναι αλήθεια και εάν ο καπνιστής μπορεί εξ’ ολοκλήρου ν’ αποκλείσει τον εαυτό του μακριά απ’ οποιαδήποτε επαφή με τους συνανθρώπους του και εάν αυτός δεν έχει καμιά επιθυμία να κάνει οτιδήποτε που έχει σχέση με την φύση της απόκρυφης προόδου, το επιχείρημα του ίσως, μέχρι εδώ, αληθεύει. Εάν, με το να μην είναι πράγματι ένας ερημίτης, αυτός πρέπει μερικές φορές τουλάχιστον να έρθει σ’ επαφή με τους συνανθρώπους του, αυτός δεν έχει κανένα δυνατό δίκιο, να κάνει τον εαυτό του μια ενόχληση γι’ αυτούς.
Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που, με το να είναι βαθιά εμποτισμένοι με τον ίδιο ρύπο οι ίδιοι , δεν έχουν καμιά αντίρρηση  στην ενοχλητική οσμή του καπνού, αλλά, όλοι που έχουν κρατήσει τους εαυτούς τους αγνούς απ’ αυτό το πράγμα, γνωρίζουν πόσο έντονη είναι η αηδία που οι χονδρές και δύσοσμες απορροές αναπόφευκτα προκαλούν. Κι όμως, ο καπνιστής ενδιαφέρεται λίγο γι’ αυτό. Όπως έχω πει κάπου αλλού, αυτό είναι το μόνο πράγμα που ένας τζέντλεμαν κάνει σκόπιμα, όταν αυτός το γνωρίζει ότι είναι ενοχλητικός στους άλλους, αλλά, η επιρροή που αυτή η επιβλαβής συνήθεια κερδίζει πάνω στους σκλάβους της, εμφανίζεται να είναι τόσο μεγάλη, που αυτοί είναι ολοσχερώς ανίκανοι να της αντισταθούν και όλα τους τα καθώς πρέπει ένστικτα, ξεχνιούνται σ’ αυτό τον εγωισμό.
Οτιδήποτε, που μπορεί να δημιουργήσει ένα τέτοιο αποτέλεσμα όπως αυτό, πάνω στον χαρακτήρα ενός ανθρώπου, είναι ένα πράγμα που όλοι οι σοφοί άνθρωποι θ’ αποφύγουν. Η ακαθαρσία αυτού είναι τόσο μεγάλη και διεισδυτική, που ο άνθρωπος που τακτικά το χρησιμοποιεί, είναι απολύτως διαποτισμένος σ’ αυτό και είναι πιο ενοχλητικός προς την αίσθηση οσμής των αγνότερων ατόμων. Για αυτή την καθαρά φυσική αιτία, κανένας που έρχεται σ’ επαφή με τους συνανθρώπους του, δεν πρέπει να παραδίνεται σ’ αυτή την πιο απαράδεκτη πράξη και εάν το κάνει, αυτός, τοιουτοτρόπως στιγματίζει τον εαυτό του, σαν ένα που σκέφτεται μόνο την προσωπική  του εγωιστική ικανοποίηση και είναι πρόθυμος στο να το κάνει και να επιβάλει πολύ πόνο πάνω στα συν-δημιουργήματα του. Και όλα αυτά είναι εντελώς ξεχωριστά από το θανατηφόρο αποτέλεσμα που αυτό δημιουργεί και από τις διάφορες ασθένειες – το λαρύγγι των καπνιστών – την καρδιά των καπνιστών - καρκίνο του στόματος – δυσπεψία και άλλες -  που αυτό φέρνει με την χρήση του. Διότι η νικοτίνη, όπως είναι καλά γνωστό, είναι ένα θανατηφόρο δηλητήριο και το αποτέλεσμα από ακόμα και μικρές ποσότητες αυτού, ποτέ δεν μπορεί να είναι καλό.
Γιατί θα έπρεπε ο οποιοσδήποτε άνθρωπος να υιοθετεί μια συνήθεια που δημιουργεί όλα αυτά τα δυσάρεστα αποτελέσματα; Γι’ αυτό δεν υπάρχει απολύτως καμιά απάντηση, εκτός απ’ το ότι αυτός έχει μάθει τον εαυτό του να του αρέσει, διότι, αυτό δεν μπορεί ν’ αξιωθεί, ότι είναι κατά κάποιο τρόπο αναγκαίο ή χρήσιμο.
Πιστεύω αυτό, ότι είναι αρκετά αληθινό, ότι σε ορισμένες καταστάσεις αυτό καταπραΰνει τα νεύρα, αυτό είναι μέρος του θανατηφόρου του αποτελέσματος σαν ένα δηλητήριο, αλλά, αυτό το αποτέλεσμα μπορεί να κατορθωθεί εξίσου καλά, από τους άλλους και πολύ λιγότερο αποδοκιμαστέους τρόπους.
Είναι πάντα κακό για ένα άνθρωπο, να υιοθετεί μια συνήθεια, στην οποία γίνεται ένας σκλάβος – κακό για τον εαυτό του εννοώ, αυτό είναι διπλά κακό, όταν αυτή η συνήθεια φέρνει μαζί της, το κακό κάρμα της επιβολής συνεχούς ενόχλησης πάνω στους άλλους.
Σε κανένα παιδί από την φύση του, δεν αρέσει η αηδιαστική γεύση από αυτό το κακό αγριόχορτο, αλλά, λόγω του ότι άλλοι μεγαλύτεροι από το ίδιο παραδίδονται σ’ αυτό, αυτό (το παιδί) αγωνίζεται οδυνηρά μέσω της φυσικής ναυτίας που αυτό προκαλεί κατά πρώτον – η διαμαρτυρία του υγιούς νεαρού του σώματος ενάντια στην εισαγωγή αυτής της μολυσματικής ουσίας – και έτσι σταδιακά, αυτό εξαναγκάζει τον εαυτό του να το αντέχει και τελικά γίνεται ένας σκλάβος του, όπως τους μεγαλύτερους του. Αυτό εμποδίζει την ανάπτυξή του, το οδηγεί σε κακή συντροφιά, αλλά τι μ’ αυτό; Αυτό έχει διακηρύξει τη χαραυγή του ανδρισμού του με το ν’ αποδείξει τον εαυτό του ικανό για ένα ανδρικό βίτσιο.


Γνωρίζω, ότι οι γονείς συχνά συμβουλεύουν τα παιδιά τους να μην καπνίζουν, ίσως εάν αυτά έβλεπαν σ’ αυτούς το παράδειγμα της αποχής, οι συνετές συμβουλές τους θα δημιουργούσαν  μια μεγαλύτερη επιρροή. Αυτό, είναι μια άλλη συνήθεια με κακά αποτελέσματα που θα μπορούσε έτσι, εύκολα ν’ αποφευχθεί. Όλο  αυτό που χρειάζεται να γίνει, είναι απλώς να μην το κάνουν αυτό.
Η ακαθαρσία που δημιουργείται απ’ αυτή την ανήθικη πράξη, δεν είναι μόνο φυσική. Ίσως, εκληφθεί σαν ένα αξίωμα, ότι η φυσική βρωμιά οποιουδήποτε είδους, πάντοτε συνεπάγεται και αστρική βρωμιά επίσης, διότι το πανομοιότυπο αυτού που είναι ακάθαρτο δεν μπορεί το ίδιο να είναι καθαρό. Ακριβώς όπως οι φυσικές δονήσεις των νεύρων νεκρώνονται από το δηλητήριο, έτσι είναι και οι δυο, ο αστρικός και ο νοητικός κυματισμός. Για απόκρυφη (εσωτερική) πρόοδο, ένας άνθρωπος χρειάζεται να έχει τα οχήματα του όσο το δυνατόν ωραία στη σειρά, ούτως ώστε να είναι έτοιμα, σ’ οποιαδήποτε στιγμή, ν’ ανταποκριθούν στην συμπάθεια, οποιουδήποτε είδους δόνησης. Επομένως, αυτός δεν θέλει να έχει νεκρωμένα τα κύματα της σκέψης του και το αστρικό του σώμα να λυγίζει από το βάρος της βρωμιάς και των δηλητηριωδών μορίων.
Πολλοί που αποκαλούν τους εαυτούς τους μαθητές, εξακολουθούν να είναι κολλημένοι σ’ αυτή τη δυσάρεστη συνήθεια και προσπαθούν να βρουν όλων των ειδών αδύναμες δικαιολογίες να καλύψουν το γεγονός ότι δεν έχουν τη δύναμη να ξεκόψουν από την τυραννία του. Αλλά οι πραγματικότητες παραμένουν πραγματικότητες, για όλα αυτά και κανείς που μπορεί να δει τ’ αποτελέσματα πάνω στα υψηλότερα οχήματα, αυτής της ολέθριας συνήθειας, δεν μπορεί ν’ αρνηθεί την αντίληψη, ότι αυτό κάνει σοβαρή βλάβη.
Η επίδραση του στον αστρικό κόσμο μετά τον θάνατο είναι αξιοσημείωτη. Ο άνθρωπος, έχει τόσο γεμάτο το αστρικό του σώμα με δηλητήριο, που αυτό έχει γίνει άκαμπτο κάτω από την επιρροή του και έχει γίνει ανίκανο να εργαστεί σωστά ή να κινηθεί ελεύθερα. Για μια μεγάλη περίοδο ο άνθρωπος είναι σαν να ήταν παράλυτος – ικανός να μιλήσει, ακόμη αποκλεισμένος από κίνηση και σχεδόν ολοκληρωτικά αποκομμένος από υψηλότερες επιρροές. Με την πάροδο του χρόνου αυτός, αναδύεται από αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση, όταν το τμήμα του αστρικού του σώματος που είναι προσβλημένο απ’ αυτό το δηλητήριο, έχει βαθμηδόν σβήσει.  

    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου